מבנה מבחן אמיר

למבחן אמיר יש מבנה קבוע שלא השתנה כמעט בכלל בשנים האחרונות. הכרת מבנה הבחינה מסייעת לנו להתכונן בצורה טובה יותר ולא להיות מופתעים ביום הבחינה.

כמה זמן נמשך מבחן אמיר?

מבחן אמיר מורכב מ-3 פרקים. לכל פרק מוקצה זמן לפתרון של 25 דקות. בזמן הזה אסור לעבור לפרק הבא או לחזור לפרק הקודם. בין פרק לפרק אין הפסקה, ואם ברצוננו לצאת למספר דקות (אפילו לשירותים) אנחנו מפסידים זמן יקר. אם כן, סך הכל משך הבחינה כולה הוא 75 דקות שהן שעה ורבע.

כמה שאלות יש במבחן אמיר?

במועדים האחרונים, כל פרק במבחן כלל 29 שאלות. מכיוון שיש 3 פרקים במבחן, יוצא שיש בסך הכל 87 שאלות במבחן. לפעמים יופיע פרק עם 27 או 28 שאלות בלבד.

שימו לב, בזמן המבחן עומדות לרשותינו 25 דקות לפתור פרק של 29 שאלות. פחות מדקה לשאלה! זהו באמת אחד הקשיים המשמעותיים של מבחן אמיר, וזאת הסיבה שאנו ממליצים לשפר את הבנת הנקרא ומהירות הקריאה במסגרת ההכנה לבחינה.

אילו שאלות מופיעות במבחן אמיר?

בכל פרק במבחן אמיר מופיעות שאלות משלושה סוגים:

  • שאלות השלמת משפטים – בשאלות אלה מופיע משפט עם מילה חסרה. עלינו לבחור מבין התשובות את המילה המשלימה את המשפט בצורה הטובה ביותר. שאלות אלה מסודרות בסדר קושי עולה.
  • שאלות ניסוח מחדש – בשאלות אלה מופיע משפט מסויים, ובתשובות מופיעות 4 אפשרויות לנסח מחדש את אותו המשפט. עלינו לבחור באפשרות המנסחת מחדש את המשפט המקורי בצורה הכי נכונה. גם שאלות אלה מסודרות בסדר קושי עולה.
  • שאלות הבנת הנקרא – בכל פרק מופיעים שני קטעי קריאה. לאחר כל קטע מופיעות שאלות על תוכן הקטע. סדר השאלות הוא לפי סדר הדברים בקטע הקריאה.

מבחן אמיר הוא מבחן אמריקאי

כאמור, מבחן אמיר הוא מבחן אמריקאי שבו לכל שאלה יש 4 תשובות אפשריות. עלינו לבחור בתשובה הנכונה ביותר.

שימו לב, לא מורידים נקודות על תשובה שגויה, ואם ניחשנו נכון עדיין נקבל ניקוד על תשובה נכונה. לכן, כדאי לנחש! אל תשאירו אפילו שאלה אחת ללא סימון של תשובה.

לסיכום, מבנה מבחן אמיר הוא יחסית קבוע ומופיעות בו תמיד אותן השאלות. גם מסגרת הזמנים היא קבועה.

לתרגול מבחני אמיר לדוגמא ולפרטים נוספים, היכנסו לאתר פטור וקיראו עוד על מבחן אמיר.